Egy igazi csemege a Hystoric Rallye Art műhelyében – Lancia Beta Coupe

Talán kevesen tudják rólunk, de az autóversenyzés és az autószerelés mellett építéssel is foglalkozunk. Mindig odafigyelünk arra, hogy a Hystoric Rallye Art márkanév alatt épített autók egytől-egyik olyan régi, de nem elfeledett utcai vagy versenyautók legyenek, amik a saját területükön legendás karriert futottak be.

Új szerzeményünk tökéletesen illik ebbe a kategóriába, az egész műhely felpezsgett, amikor Csabi néhány héttel ezelőtt beállított egy Lancia Beta Coupéval.

Ez a típus 1974-ben debütált a San Remo Rally-n, és 1982-ig a rally világbajnokságok résztvevője volt. Legjobb eredménye egy WRC második hely volt már rögtön a debütálás évében, a Rideau Lakes Rally-n. Ezzel a teljesítményével sikerült kivívnia a tiszteletet az autóversenyek szerelmeseinél.

A Beta coupe első kerék meghajtású autó, 1600ccm és 2000 ccm szívó, soros-4hengeres motorokkal szerelve, ami a hetvenes években kuriózumnak számított, hiszen akkoriban a gyárak (főként a Lancia) jellemzően hátsókerekes autókat, majd később összkerék meghajtású autókat delegált a rally versenyekre.

Két kiemelkedően szép design-ja volt a kocsinak akkoriban, a zöld/fehér Alitalia-s, és a piros/fehér Marlboro-s. Mivel szerintünk mind a kettő vadítóan nézett ki, összedugtuk a fejünket, hogy melyik eredeti design-t valósítsuk meg, de eddig még nem tudtunk dönteni…

Te melyik designra voksolnál? Írd meg a szavazatod elérhetőségeink egyikére, és nyerj egy dedikált posztert Fehérvári Csabától és Gonda Danitól!

© Copyright Proformance Rallyesport | Minden jog fenntartva